Bc. Petra BAXOVÁ

Master's thesis

EFL TEACHER QUESTIONING BEHAVIOUR AT CZECH GRAMMAR SCHOOLS AND ITS EFFECT ON STUDENT CLASSROOM PARTICIPATION

EFL Teacher Questioning Behaviour at Czech Grammar Schools and Its Effect on Student Classroom Participation
Abstract:
The thesis deals with EFL teacher questions and their effect on student language production and classroom participation. Readers are presented with various aspects of teacher questions, including their role in classroom discourse, the importance of questioning, different question types and their cognitive level, the functions of teacher questions, and so on. Numerous examples of various research studies …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá učitelskými otázkami ve výuce anglického jazyka na českých gymnáziích a jejich efektem na zapojení žáků do výuky. V první části, která slouží jako teoretický rámec pro následný výzkum, se čtenář seznámí se základní terminologií a různými aspekty učitelských otázek, a zejména pak s řadou doporučení, jak dosáhnout efektivního dotazování ve výuce anglického jazyka. Hlavní …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BAXOVÁ, Petra. EFL TEACHER QUESTIONING BEHAVIOUR AT CZECH GRAMMAR SCHOOLS AND ITS EFFECT ON STUDENT CLASSROOM PARTICIPATION . Plzeň, 2016. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/