Využití digitální fotografie v procesu institucionalizace umění, dokumentace a prezentace uměleckého artefaktu technickým obrazem. – MgA. Štěpán ČERNOHORSKÝ
MgA. Štěpán ČERNOHORSKÝ
Disertační práce
Využití digitální fotografie v procesu institucionalizace umění, dokumentace a prezentace uměleckého artefaktu technickým obrazem.
Utilization of Digital Photography in the Process of Institutionalization of Fine Art, Documentation and Presentation of Fine Art by Means of Technical Image.
Anotace:
Doktorský projekt si klade za cíl zkoumat v teoretické i praktické rovině využití aktuálních technických možností a postupů založených na principech digitální fotografie při dokumentaci a prezentaci uměleckých děl, a to zejména v souvislosti s provozem institucí, které shromažďují umělecké sbírky. Vzhledem k vývoji v oblasti digitálních technologií vzniká řada nových možností jak dokumentovat a prezentovat …víceAbstract:
The dissertation shall explore in both theoretical as well as practical way the actual possibilities and technical procedures of digital photography which can be used in the documentation and presentation of art artifacts; especially in context with the mission of the institutions which take care of art collections. Having in mind the fast development in the field of digital technologies in the last …víceKlíčová slova
bit barevný režim barevná hloubka Claude E. Shannon data datový objem digitalizace digitální fotografie digitální umění fikční světy formát gramatika média ICC profil sbírka on-line kvantizace metadata muzeum umění nová média Nyquistuv-Shannonuv vzorkovací zákon palec pixel prezentace reprodukce rozlišení originál statický technický obraz systém správy barev teorie informace teorie fikčnosti teorie umění coby reality věrnost barev vývoj prezentace uměleckých děl vzorkování zpracování signálu
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 6. 2015
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. Mgr. Miroslav Vojtěchovský
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČERNOHORSKÝ, Štěpán. \textit{Využití digitální fotografie v procesu institucionalizace umění, dokumentace a prezentace uměleckého artefaktu technickým obrazem.}. Online. Disertační práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta umění a designu. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/tyafnk/.
Jak správně citovat práci
ČERNOHORSKÝ, Štěpán. Využití digitální fotografie v procesu institucionalizace umění, dokumentace a prezentace uměleckého artefaktu technickým obrazem.. Ústí nad Labem, 2015. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Fakulta umění a designu
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Fakulta umění a designuUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Fakulta umění a designuDoktorský studijní program / obor:
Výtvarná umění / Vizuální komunikace
Práce na příbuzné téma
-
Prezentace a instalace videoartu od 60. do 90. let minulého století
Irena Mikuláštíková -
Systém prezentace a prodeje uměleckých předmětů
Luboš Vojáček -
Institucionální teorie – labelling ve světě umění
Michal Pečar -
Teorie umění Alaina de Bottona
Vladimír Marček -
Il network epistolare del principe-vescovo di Olomouc Karl von Lichtenstein-Castelcorno (1664-1695). Un'indagine storico-artistica su mecenati e agenti tra la Santa Sede e la Moravia sul finire del Seicento
Elisa MARANGON -
Vybrané teorie umělecké intence v estetice 20. století
Tereza Šťovíčková -
Klastrová teorie ve filozofii umění
Jiří Dvořák -
Život - malba - akce. Pohled na dílo vybraných postav výtvarné kultury skrze teorie "umění akce"
Tomáš Hodboď