Tereza PÍCHOVÁ
Bachelor's thesis
Motiv duality ve filmu Padlý anděl
Neoformalist film analysis of Fallen Angel movie (1945).
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou složek mizanscény a kamery filmu Padlý anděl (1945) režiséra Otty Premingera. Práce metodologicky vychází z neoformalistického přístupu popsaného Davidem Bordwellem a Kristin Thompson v knihách Umění filmu: úvod do studia formy a stylu a Breaking the Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. Studentka se nejprve věnuje teoreticko-metodologickému vymezení a poté kulturně …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the analysis of the components of mise-en-sc?ne and the camerawork of the movie Fallen Angel, directed by Otto Preminger. This study is methodologically based on the neoformalistic attitude, described in the books by David Bordwell and Kristin Thompson Film Art: An Introduction and Breakingthe Glass Armor: Neoformalist Film Analysis. At first the student deals with the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2016
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Milan Hain, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PÍCHOVÁ, Tereza. Motiv duality ve filmu Padlý anděl. Olomouc, 2016. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
The History and Theory of Drama and Film / History and Theory of Drama and Film
Theses on a related topic
-
Ikarie XB 1: Svět zítřka v socialistickém Československu. Neoformalistická analýza filmu Ikarie XB 1.
Otto Beneš -
Poetika filmů noir Otto Premingera
Tereza PÍCHOVÁ -
Poetika filmů noir Otto Premingera
Tereza PÍCHOVÁ -
Pod kobercem: Transformace norem filmu noir ve filmu Big Lebowski (1998)
Jiri Rynda -
Odkaz film noir v kinematografii 90. let 20. století
Denisa Silná -
Vizuální filmový styl neo-noir z pohledu fotografie
Ondřej Konečný -
Film noir jako zdroj filmových vyjadřovacích prostředků pro současný animovaný film
Martina ŠEVČÍKOVÁ -
Poetika filmů noir Otto Premingera
Tereza PÍCHOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights