Jakub ŠOCHMAN

Bachelor's thesis

English intonation and its functions in comparison to Czech intonation

English intonation and its functions in comparison to Czech intonation
Abstract:
The undergraduate thesis from the area of phonetics and phonology is interested in qualities and functions of English intonation compared to Czech intonation. The thesis is composed of theoretical and practical part. Theoretical part describes elemental concepts from the area of intonation (e.g. the tone unit, tonic stress), furthermore its functions and main qualities. The whole topic comes under …more
Abstract:
Bakalářská práce z oblasti fonetiky a fonologie se zabývá vlastnostmi a funkcemi intonace v anglickém jazyce v porovnání s českou intonací. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část popisuje základní pojmy z oblasti intonace (např. tónická jednotka, tónický stress), dále její funkce a hlavní vlastnosti. Celé téma spadá do oblasti fonetiky a fonologie, a proto je důležité na začátku …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Naděžda Stašková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠOCHMAN, Jakub. English intonation and its functions in comparison to Czech intonation. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / English Language in Education

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.