Anna Vshivtseva

Bachelor's thesis

Analýza strategie koncernu LVMH na trhu vysoké módy v době pandemie Covid 19

Analysis of the LVMH group international strategy in the high fashion market during the pandemic of Covid 19
Abstract:
V posledních několika letech trh s luxusním zboží neustále rostl, avšak pandemie Covid-19 způsobila vznik logistických a distribučních omezení. Ale na druhou stranu významně urychlila nevyhnutelné procesy digitalizace. Cílem této práce bylo na příkladu strategie koncernu LVMH ukázat, jak se krize a změny světového paradigmatu mohou stát pro společnosti nejen hrozbou, ale i zdrojem nových příležitostí …more
Abstract:
The luxury goods market has grown steadily over the last few years, but the pandemic of Covid-19 caused logistical and distributional constraints. On the other hand, it has significantly accelerated the inevitable digitization processes. The aim of this work was to show, on the example of the LVMH group's strategy, how crises and the global paradigm changes could be not only a threat for companies …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 6. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 9. 2022
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Kamila Matysová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/87627