Petra Jiránková

Master's thesis

Nadaný žák v primární škole

Gifted pupil in primary school
Abstract:
Diplomová práce Nadaný žák na 1. stupni ZŠ se zabývá problematikou nadaného žáka v rámci běžné třídy ZŠ. Cílem je sestavit koncept pro odhalení intelektově nadaného žáka v běžné třídě ZŠ a upozornit na povinnost učitele pracovat s dětmi dle jejich individuálních možností a potřeb. Teoretická část vymezuje pojem nadání a talent, modely a druhy, prezentuje charakteristiky nadaného žáka a nabízí způsoby …more
Abstract:
The Diploma work named ?Talented Student in the Basic School? is focused on talented pupils in the basic school regular classes. The aim at the work is to find a concept for identification of mentally talented pupils in the basic school. Futhermore point out teacher?s obligation to work with these children in line with their individual needs. Theorethical part defines terms as talent, models, types …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 9. 2013
Accessible from:: 13. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 1. 2014
  • Supervisor: PhDr. Vladimír Píša

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jiránková, Petra. Nadaný žák v primární škole. Liberec, 2013. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.9.2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 9. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)