Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties – Bc. Lenka Krajčovičová
Bc. Lenka Krajčovičová
Master's thesis
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Anotácia:
Cílem této diplomové práce je popsat a analyzovat obvyklé učební strategie studentů středních škol v rámci učení se slovní zásoby a porovnat je v závislosti na přítomnosti specifické poruchy učení (SPU). Dalším cílem je porovnat efekt učebních strategií na bázi multisenzoriálního přístupu – Multisensory structured learning (MSL) – v rámci učení se slovní zásoby na studentech s a bez SPU. Studenti zapojení …viacAbstract:
The aim of this thesis is to describe and analyse habitual vocabulary learning strategies of upper-secondary school students and compare them regarding presence of a specific learning difficulty (SpLD). Besides this, its aim is to compare and contrast the effect of vocabulary learning strategies based on multisensory structured language instruction (or multisensory structured learning) (MSL) on the …viacAbstract:
scribes it to their systematic character and the non-SpLD group ascribes it to their sensory input.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/f7jg2/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 6. 2021
- Vedúci: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KRAJČOVIČOVÁ, Lenka. \textit{Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/tzs2ox/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
- Žádné práce na příbuzné téma.