The Influence of In-Title Anchoring on the Perception of Information in Bar Charts – Bc. Tereza Čudlá
Bc. Tereza Čudlá
Bakalářská práce
The Influence of In-Title Anchoring on the Perception of Information in Bar Charts
The Influence of In-Title Anchoring on the Perception of Information in Bar Charts
Anotace:
Anchoring, neboli kotvení, je kognitivní bias zkoumaný od 70. let, který afektuje soudnost a rozhodování, čímž komplikuje snahu o efektivní racionální jednání. K jeho aktivaci je potřeba pouze vjem informace, například skrze nadpis nad grafem. Cílem této práce je prokázat, že experiment zkonstruovaný za účelem odhalení anchoringu při čtení grafu má potenciál validity a stojí za zkoumání. Experiment …víceAbstract:
The anchoring bias is one of the less explored biases, first being named in a study from the latter half of the 20. century. It is dependent on information first learned, possible through a variety of sources. The purpose of this work is to explore the possibility of the anchoring effect being present in the reading of a graph, and to prove that the method devised is worthy of further research. An …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 5. 12. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tcrso/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 1. 2025
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Marek, Ph.D.
- Oponent: RNDr. Michal Černý, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Informační studia a knihovnictví / Informační studia a knihovnictví
Práce na příbuzné téma
-
Playful visualization: Evaluating data visualization in video games
Tereza Šťastná -
Teaching Visualization Literacy Using Digital Game
Peter Bolha -
Impact of Digital Marketing Strategy on Consumer Perception towards Global Fashion Brands: A Study On Generation Z Consumers
Sobhan Kumar Garnaik -
Zvýšení účinnosti systému hodnocení Chart Your Course v Chart Ferox, a.s.
Lubomír LAVINGER -
Python Helm Chart in OpenShift
Adam Dobeš -
From Online Cart to Chart: Analytics Maturity Model for Retail E-Commerce SMEs
Konstantin Tsutskov -
Zhodnocení stávající strategie firmy Chart Industries, Inc. expandovat na trh s vodíkovými technologiemi
Jakub Černý -
Dopad digitalizace na podnikovou kulturu pobočky firmy Chart Ferox, a. s. v Děčíně
Dominika NAGYOVÁ