Bc. Yana Boronina

Master's thesis

Psychologické aspekty v marketingu a jejich vliv na chování zákazníka

Psychological aspects in marketing and their influence of customers' behavior
Abstract:
Diplomová práce se věnuje zkoumání a analýze psychologie nákupního chování zákazníků a idetifikování hlavních psychologických faktorů, které ovlivnují nákupní chování a výběr spotřebitelů. Cílem práce na základě analýzy nákupního chování vymezit hlavní psychologické nástroje v marketingu a zvážit jejich efektivitu a účinnost na psychologické úrovni vnímání zákazníka. Pomocí dotaznikového šetření byla …more
Abstract:
The master’s dissertation deals with the research and analysis of the psychology of consumer’s buying behavior and the identification of the main psychological factors that influence the consumers’ buying behavior and the choice. The goal of the dissertation is to identify marketing main psychological tools based on the analysis of consumer’s buying behavior, as well as to consider their effectiveness …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
  • Reader: Ing. Jan Mastný

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze