Psychologické aspekty v marketingu a jejich vliv na chování zákazníka – Bc. Yana Boronina
Bc. Yana Boronina
Master's thesis
Psychologické aspekty v marketingu a jejich vliv na chování zákazníka
Psychological aspects in marketing and their influence of customers' behavior
Abstract:
Diplomová práce se věnuje zkoumání a analýze psychologie nákupního chování zákazníků a idetifikování hlavních psychologických faktorů, které ovlivnují nákupní chování a výběr spotřebitelů. Cílem práce na základě analýzy nákupního chování vymezit hlavní psychologické nástroje v marketingu a zvážit jejich efektivitu a účinnost na psychologické úrovni vnímání zákazníka. Pomocí dotaznikového šetření byla …moreAbstract:
The master’s dissertation deals with the research and analysis of the psychology of consumer’s buying behavior and the identification of the main psychological factors that influence the consumers’ buying behavior and the choice. The goal of the dissertation is to identify marketing main psychological tools based on the analysis of consumer’s buying behavior, as well as to consider their effectiveness …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2018
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/aeimy/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
- Reader: Ing. Jan Mastný
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Psychologické aspekty v rámci investičných rozhodnutí
Veronika Krásna -
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac -
Vliv obalového designu na nákupní chování spotřebitelů a jejich preference při výběru produktů
Karolína Levíčková -
Nákupní chování při výběru dovolené obyvatel kraje Vysočina
Monika KROUPOVÁ -
Nákupní chování zákazníků na spotřebitelských trzích
Jana Pupavová