Řízení MSP v nadnárodním prostředí (s využitím příkladu společnosti Regulus spol. s r.o.) – Tereza Kučerová
Tereza Kučerová
Master's thesis
Řízení MSP v nadnárodním prostředí (s využitím příkladu společnosti Regulus spol. s r.o.)
Managing SMEs in a multinational environment (using the example of Regulus spol. s r.o.)
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá specifiky řízení MSP, zejména rodinných firem, na území několika zemí. V teoretické části jsou představeny základní koncepce mezinárodního podnikání, ať už se jedná o nadnárodní společnosti či MSP a jejich možnosti seskupování. Zbylá část práce se již plně věnuje skupině firem Regulus, která působí v oblasti vytápění a ohřevu vody na tuzemském trhu, na Slovensku …moreAbstract:
This master thesis deals with the specifics of SME management, especially family firms, in several countries. In the theoretical part, the basic concepts of international business are presented, whether they are multinational companies or SMEs and their grouping possibilities The rest of the thesis is fully devoted to the Regulus group, which operates in the field of heating and hot water preparation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89104
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Alexej Sato
- Reader: Petr Procházka
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUČEROVÁ, Tereza. \textit{Řízení MSP v nadnárodním prostředí (s využitím příkladu společnosti Regulus spol. s r.o.)}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2023. Available from: https://theses.cz/id/u198in/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89104
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Business-to-Business International New Ventures: Building Brand Awareness Globally Through Entrepreneurial Digital Marketing
Petra Macháčová -
Business Strategy when the Company Enters Foreign Markets
Liudmila Fomenko -
Tools of a reinforcement of the internationalization in a business practice
Victoria Timoshkina -
Business barriers between Russia and the czech Republic
Tatiana Klimacheva -
Business Plán pro založení podniku
Viktor Juštík -
Specifics of Doing Business in India for Selected Czech Companies
Vojtěch Brát -
Environmental policies in local and international business: Example of Mexico
Luis Carlos Yáñez Utrilla -
Managing financial risks in International Business
Andrii Ponomarenko