Ekonomický liberalismus a jeho vztah k chování spotřebitelů na volném trhu – Ing. Petr Vajdík
Ing. Petr Vajdík
Bachelor's thesis
Ekonomický liberalismus a jeho vztah k chování spotřebitelů na volném trhu
Economic liberalism and how it affects consumers in free market
Abstract:
Tato bakalářské práce popisuje a definuje hlavní zásady ekonomického liberalismu. Porovnává tyto zásady s odlišnými pohledy a zásadami na fungování nejen národního hospodářství, ale celé společnosti. Popisuje historické souvislosti, v jakých se vývoj národních ekonomik musel vyvíjet a jaký to mělo dopad na národní hospodářství. Dále popisuje politické etapy, kdy byl liberalismus aplikován a kdy to …moreAbstract:
This bachelor degree work describes and defines the main principles of economic liberalism. It compares these principles with differing perspectives and principles on the working of not just the national economy but society as a whole. It describes the historical associations in which the development of national economies had to progress and the impact these had on the national economy. It further …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/th593/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.