Ing. Martin Singer

Bachelor's thesis

Genderové role muže a ženy v reklamě

Gender status of man and woman in advertisement
Abstract:
Práce se zabývá vlivem genderu a genderových stereotypů na dnešní společnost s důrazem na využívání a zneužívání těchto stereotypů v médiích, marketingu a v reklamě. Práce se podrobněji zabývá sexismem v médiích a reklamě a s ním souvisejícím zobrazováním a využíváním nahoty a erotických motivů. V praktické části je realizován průzkum dotazníkovou (kvantitativní) metodou na nereprezentativním vzorku …more
Abstract:
The thesis deals with the gender inluence and gender stereotypes on present society. It focuses on the use and the abuse of these stereotypes in media, marketing and advertising. The thesis in details studies sexism in media and advertising, which is connected with portraying and using nude and erotic motives. The practical part contains a research which was realized by the method of a questionnaire …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2011
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: Ing. Jan Kříž, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication