Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism – Marcela ZUBRIČANOVÁ
Marcela ZUBRIČANOVÁ
Bachelor's thesis
Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism
Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism
Abstract:
This thesis focuses on the analysis of linguistic means used in the promotional materials for tourism. The theoretical part compares advertising with promotion and explains the main differences. Also, the theory of tourism is described. Later, the thesis deals with persuasive and influencing methods used in promotion. The analysis of linguistic means is focused on lexicology and syntax. In the conclusion …moreAbstract:
Tato práce se soustředí na analýzu lingvistických prostředku užívaných v propagačních materiálech v oblasti turizmu. Teoretická část porovnává reklamní diskurz s propagačním a vysvětluje základní rozdíly. Také je rozebrána teorie cestovního ruchu. Práce se pak zabývá přesvědčovacími a ovlivňujícími metodami, které se užívají v propagačních materiálech. Analýza lingvistických prostředku se soustředí …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Zuzana Hurtová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
ZUBRIČANOVÁ, Marcela. Linguistic Means Used in the Promotion of Destinations in Tourism. Ostrava, 2018. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Business
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.