Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží – Bc. Nikita Novitskiy
Bc. Nikita Novitskiy
Master's thesis
Obal jako manipulátor spotřebitele pro nákup zboží
Packaging as a means of manipulating consumers into buying products
Abstract:
Pro každého z nás je obal nedílnou součástí každého produktu. Jestliže kdysi měl úkol především zboží chránit před poškozením a umožnit lepší manipulaci s ním, tak v dnešní době krom těchto vlastnosti má za úkol umožnit lepší a snazší prodej zboží. Proto se obal stal jedním z hlavních prodejních nástrojů mnohých firem. O obalu můžeme hovořit, jako o vizitce společnosti. Zároveň zastává roli takzvaného …moreAbstract:
Abstract The packaging resembles an inseperable part of any product for all of us. While its main historical role was in protecting the product from external forces and enable a more convenient manipulation, its current role is in allowing the product to sell better. For many companies, the packaging became one of the main tools for selling their products. One could consider the packaging the company …moreKeywords
Marketingový mix segmentace trhu nákupní chování spotřebitele faktory ovlivňující chování spotřebitele způsoby manipulace zákazníkem manipulace obalem obal. Marketing mix market segmentation consumer behavior factors influencing consumer behavior means of consumer manipulation consumer manipulation by means of product packaging product packaging.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/v08p8/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Miroslav Komárek, CSc.
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Projekt interní komunikace společnosti Cardbox Packaging s.r.o.
Miroslava Gajdošíková -
Ethical consumption participation analysis and motivational factors
Julija Krauze -
Key Factors of Satisfaction with Airbnb Services
Adam Faldyna -
Factors influencing the customer decision-making process when choosing a destination
Klára Menšíková -
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
Importat factors of alternative food networks potential in regional development
Petra Strmisková -
Factors that influence E-shopping in the Ghanaian grocery market.
Prince Larbi