Lukas Pivarník

Master's thesis

Remote Sales Strategy for Early-Stage B2B SaaS Start-Up

Digitální prodejní strategie pro B2B SaaS start-up v ranné fázi
Abstract:
Tato diplomová práce analyzuje aspekty prodejní strategie B2B SaaS start-upu v ranné fázi s existujícím MVP před externím financováním. Konkrétně se tato práce se soustředí na oslovování zákazníků. Teoretická část pojednává o krocích, procesech a relevantních prvcích prodejní strategie v B2B SaaS start-upech s důrazem na prodejní rozvoj. Praktická část využívá autorův start-up k analýze e-mailu, sítě …more
Abstract:
This thesis analyzes the sales strategy of early-stage pre-funding B2B SaaS start-ups with launched MVP; more specifically, the thesis focuses on outreach initiatives. The theoretical part discusses the steps, processes, and relevant elements of founder-led sales strategy in B2B SaaS start-ups, emphasizing sales development. The practical part utilizes the author’s start-up to analyze email, LinkedIn …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 6. 2023
  • Supervisor: Michal Andera
  • Reader: Marko Orel

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/90279