Ing. Mgr. Patrik Jangl

Doctoral thesis

Tržní orientace firem a její měření

Market Orientation of Firms and its Measurement
Abstract:
Disertační práce se zabývá marketingovým konceptem, který se jmenuje tržní orientace. Cílem výzkumu bylo vytvoření validního modelu tržní orientace českých a německých high-tech firem ve zpracovatelském průmyslu s akcentem na současné trendy v managementu a marketingu. Empiricky byla zkoumána vazba mezi tržní orientací, inovacemi a výkonností firem. Nakonec byla testována invariance českého a německého …more
Abstract:
The dissertation deals with the marketing concept of market orientation. The aim was to create a valid model of market orientation of Czech and German hightech companies in the manufacturing sector with the emphasis on current trends in management and marketing. The relationship between market orientation, innovations and company performance was empirically examined. Invariance of the Czech and German …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 10. 2015
Accessible from:: 2. 10. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 12. 2015

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Jangl, Patrik. Tržní orientace firem a její měření. Zlín, 2015. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.10.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 10. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe