Bc. Veronika PUKÁČOVÁ

Master's thesis

Humor a vtip v televizní reklamě telekomunikační společnosti (Vodafone)

Humor and joke in a television commercials of telecommunications company (Vodafone)
Abstract:
Práce se zabývá problematikou využití humoru v reklamě. V teoretické části popisuje apely, které reklamní tvůrci často využívají. Právě mezi ně spadá humor. Přibližuje pozitivní a negativní stránky jeho využití, propojení humoru se základními reklamními konstantami a využití v televizním vysílání. V praktické části následuje dotazníkové šetření, kterým jsou potvrzeny či vyvráceny základní hypotézy …more
Abstract:
The thesis deals with issues of humour in advertising. In the theoretical part it describes appeals that advertising creators often use. It is also humour that belongs to such appeals. The thesis describes positive and negative sides of using humour, its connection with basic advertising constants and its use in television broadcasting. In the practical part there is a questionnaire survey that confirms …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2011
Identifier: 18595

Thesis defence

  • Supervisor: prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PUKÁČOVÁ, Veronika. Humor a vtip v televizní reklamě telekomunikační společnosti (Vodafone). Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 20. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications