BcA. Michal KUPILÍK

Master's thesis

Propagace a merchandising animovaného filmu

Promotion and Merchandising of an Animated Movie
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou krátkého animovaného filmu složeného výhradně z děl známých malířů a následnou propagací filmu v kině a obchodech za využití současných trendů v in-store komunikaci. Teoretická práce shrnuje stručné dějiny výtvarného umění, základní principy a způsoby moderní animace, vznik filmu a vývoj kina s důrazem na kinoreklamu, merchandising a podporu v místě prodeje. Praktická část prezentuje …more
Abstract:
The thesis deals with himation of a short movie composed entirely of works by famous painters and subsequently with a promotion of the movie in cinemas and shops, using cur-rent trends in the in-store communication. The theoretical part summarizes a brief history of art, principles and methods of modern animation, history of film and cinema with an emphasis on advertisment, merchandising and promotion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2012
Accessible from:: 18. 5. 2012

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUPILÍK, Michal. Propagace a merchandising animovaného filmu. Uherské Hradiště, 2012. diplomová práce (MgA.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.5.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 18. 5. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Fine Arts / Multimedia and Design - Animation Design

Theses on a related topic