Kristina VLACHOVÁ, DiS.

Bachelor's thesis

Představy studentů SŠ a VŠ o příčinách umístění dětí do dětských domovů.

Ideas of secondary schools and universities students about the causes of placing children into the children´s homes.
Abstract:
Autorka se ve své práci zabývá systémem náhradní výchovné péče v České republice. V úvodu nastiňuje rodinu, jakožto nejdůležitější sociální skupinu, ve které člověk žije, a s tím související poruchy rodičovské funkce. V teoretické části předložené bakalářské práce autorka vymezuje náhradní rodinnou péči a ústavní péči, ústavní a ochrannou výchovu. Dále se zaměřuje na právní rámec dané problematiky …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the system of the alternative educational care in the Czech republic. At the beginning, a family as the most important social group which human lives in, is outlined along with related parental malfunctions. In the theoretical part of the submitted work is defined substitute family care and institutional care, institutional and protective education. Then it is focused …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 11. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VLACHOVÁ, Kristina. Představy studentů SŠ a VŠ o příčinách umístění dětí do dětských domovů.. Ústí nad Labem, 2011. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 10. 11. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy