Angličtina a anglicismy v současné japonské populární hudbě – Monika RUSIŇÁKOVÁ
Monika RUSIŇÁKOVÁ
Bachelor's thesis
Angličtina a anglicismy v současné japonské populární hudbě
Anglicisms in lyrics of contemporary Japanese rock and pop bands
Abstract:
Cílem této práce je odpovědět na otázku, jaké druhy anglických a anglicky znějících slov, frází či vět se objevují v názvech a v textech současné populární japonské hudby nejčastěji a jsou-li častěji zapojovány do textu písní, v kterých se objevují, nebo zda stojí v těchto textech častěji samostatně. Abych mohla na stanovenou otázku odpovědět, provedla jsem vlastní výzkum, ve kterém jsem tuto problematiku …moreAbstract:
The present study is a study examining features and functions of English present in Japanese popular music. The aim of this study is to give an account of the way in which English and Anglicisms occur in lyrics and names of contemporary Japanese pop music. Based on Oricon annual chart, I identified the top 100 singles of 2014. I conducted research in which I analyzed English parts of lyrics and names …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Halina Zawiszová
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
RUSIŇÁKOVÁ, Monika. Angličtina a anglicismy v současné japonské populární hudbě. Olomouc, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Japanese Philology
Theses on a related topic
-
Přepínání jazykového kódu v čínských angličtinách
Jana POLÁCHOVÁ -
Přepínání jazykového kódu v čínských angličtinách
Jana POLÁCHOVÁ -
Přepínání jazykového kódu v čínských angličtinách
Jana POLÁCHOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights