Nikola Maryšková

Bachelor's thesis

Vztah mezi environmentálním postojem spotřebitele, vnímáním ekoznaček a ochotou platit za produkty označené ekoznačkami

The relationship between consumer environmental attitudes, perceptions of eco-labels and willingness to pay for eco-labelled products
Abstract:
Cílem této práce je přispět k lepšímu porozumění chování spotřebitelů v oblasti ekologie a identifikovat způsoby, jakými může trh reagovat na rostoucí environmentální povědomí. Konkrétně předmětem této práce bylo zjistit, zda vizuální pozornost studentů vysokých škol vůči ekoznačkám na menstruačních pomůckách je mediátorem vztahu mezi environmentální postojem a ochotou studentů zaplatit za tyto šetrné …more
Abstract:
The aim of this bachelor's thesis is to contribute to a better understanding of consumers' environmental behavior and to identify ways in which the market can respond to growing environmental awareness. Specifically, this work focused on determining whether college students' visual attention to eco-labels on menstrual products mediates the relationship between environmental attitudes and their willingness …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2024
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Jiří Dvořák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92687