Vyhodnocení efektivnosti sportovního sponzoringu – Jiří Rozkošný
Jiří Rozkošný
Bachelor's thesis
Vyhodnocení efektivnosti sportovního sponzoringu
Evaluation of efficiency of sport sponsorship
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na sportovní sponzoring a způsoby jak měřit jeho efektivitu. Cílem je seznámit se sportovním sponzoringem a jeho potenciálem, jaké jsou způsoby sportovního spozoringu a jak lze měřit návratnost investice pro posouzení, zda by dané prostředky nepřinesly lepší výnos při jiné investici. Následně jsem provedl seznámení s prostředím formule 1, týmem Scuderia Ferrari a společností …moreAbstract:
This study is focused on sport sponsorship and methods how to measure it efficiency. The aim is to present sport sponsorship and its potential, the methods of how to measure return on investment to judge if there is other and better solution that would bring higher value for the invested sum. Subsequently I did presentation of the formula 1, team Scuderia Ferrari and Shell company. The cooperation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Sales
Theses on a related topic
-
Efektivita sponzoringu ve sportu handicapovaných v ČR
Pavel Janega -
Využití sponzoringu v marketingové komunikaci organizace
Anna Marková -
Analýza efektivity strategie sportovního sponzoringu Škoda Auto
Eliška Lichtenberková -
Vliv sponzoringu na image značky
Tereza Stuchlíková -
Dopad sponzoringu na efektivitu příspěvků na Instagramu
Erika Bartošová -
Effectiveness of Red Bull’s Model of Football Clubs Sponsorship
Evgenii Bazanov -
Technology of production of Shea Butter and its influence on the Economic Efficiency in Ghana
Emefa Byll -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights