Phraseologie und Metaphorik in den Sportartikeln der deutschen Zeitungen – Bc. Věra Tesařová
Bc. Věra Tesařová
Master's thesis
Phraseologie und Metaphorik in den Sportartikeln der deutschen Zeitungen
Phraseological Units and Metaphorical Expressions in the Sport Articles Published in German Newspaper
Abstract:
The thesis deals with the incidence of phrasal idioms and metaphors in the sport articles published by German newspaper “Süddeutsche Zeitung” and “Bild-Zeitung”. It is divided into theoretical and practical section. The theoretical section is concerned with characteristics and division of mass media, metaphors and phrasal idioms. The practical section includes the analysis of articles dealing with …moreAbstract:
Práce se zabývá výskytem frazeologismů a metafor ve sportovních článcích publikovaných v německy psaných denících „Süddeutsche Zeitung“ a „Bild-Zeitung“. Je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je provedena charakterizace a rozdělení masových medií, metafor a frazeologismů. V praktické části je zahrnuta analýza novinových článků zabývajících se stejným tématem, které …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 8. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ve5x4/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2009
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Metafora ve francouzské sportovní terminologii
Martina PROVÁZKOVÁ -
Konceptuální metafory v anglických sportovních novinových článcích
Ivana PLECHATÁ -
Porovnání rozdílů americké a britské angličtiny ve sportovních článcích o tenise
Sára Kadlecová -
Verwendung der Phraseologismen in der Wirtschaftsrubrik der Online-Ausgaben der Zeitungen Die Welt, Frankfurter Allgemeine, Süddeutsche Zeitung und Vergleich mit tschechischen Äquivalenten
Veronika Gábrová -
Bild-Zeitung und Blesk: Vergleich von zwei meistverkauften Boulevardzeitungen in Deutschland und Tschechien
Milan Říha -
Konceptuální metafory v díle Jeana-Jacquese Rousseaua
Tomáš Thiel -
Whitman a Ginsberg: Metafory civilismu
Tereza Bukáčková -
Metafory o technologiích a učení: analýza metaforičnosti v EdTechových časopisech
Petra Vykouřilová