Roman Veis

Bachelor's thesis

Vliv celebrit na spotřební chování mladých

Influence of celebrity endorsement on consumer behaviour of youth
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou celebrit v reklamě, zapojením celebrit do marketingové komunikace a vlivem celebrit na spotřební chování. Cílem této bakalářské práce je ověřit vliv zapojení celebrit do reklamních kampaní na rozhodování o nákupním chování spotřebitelů, převážně ve věku 19 až 26 let. V teoretické části je na základě studia odborné literatury vymezen pojem spotřebitel, popsány …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with role of celebrities in advertising, involvement of celebrities in marketing communication and influence of celebrity endorsement on consumer behaviour. The aim of this thesis is to investigate the influence of the celebrity endorsement in advertising campaign on decisions of consumers, primarily at age from 19 to 26. Literature based theoretical part describes the term …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2017
  • Supervisor: Jan Koudelka
  • Reader: Oldřich Vávra

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69988

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management

Theses on a related topic