Roman Veis
Bachelor's thesis
Vliv celebrit na spotřební chování mladých
Influence of celebrity endorsement on consumer behaviour of youth
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou celebrit v reklamě, zapojením celebrit do marketingové komunikace a vlivem celebrit na spotřební chování. Cílem této bakalářské práce je ověřit vliv zapojení celebrit do reklamních kampaní na rozhodování o nákupním chování spotřebitelů, převážně ve věku 19 až 26 let. V teoretické části je na základě studia odborné literatury vymezen pojem spotřebitel, popsány …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with role of celebrities in advertising, involvement of celebrities in marketing communication and influence of celebrity endorsement on consumer behaviour. The aim of this thesis is to investigate the influence of the celebrity endorsement in advertising campaign on decisions of consumers, primarily at age from 19 to 26. Literature based theoretical part describes the term …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 10. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69988
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2017
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Oldřich Vávra
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69988
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management