Rozvoj obchodu v České republice po roce 1989 – Bc. Daniel Dvořák
Bc. Daniel Dvořák
Bachelor's thesis
Rozvoj obchodu v České republice po roce 1989
Development of business in the Czech Republic after 1989
Abstract:
V této bakalářské práci je řešena otázka rozvoje obchodu v ČR po roce 1989. Čtenář se seznámí s obchodem z teoretické části (jak by měl obchod fungovat, jeho rozdělení a vývoj, obchodní právo) a z praktické části (historie rozvoje obchodu v Čechách, obchod v ČR po roce 1989). V závěru práce je řešena otázka obchodních řetězců v ČR, kdy jsou zkoumány tržby, ceny a nabídka produktů, zaměstnanecké platy …moreAbstract:
This bachelor thesis is about development of business in the Czech Republic after 1989. The reader can learn about business from the theoretical part (how business should work, division and development of business, business law) and from the practical part (history of business in the Czech Republic, business in the Czech Republic after 1989). At the end of the thesis, sales, prices and product offerings …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 12. 2020
Identifier:
https://is.vsh.cz/th/m1ulq/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
- Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Barterový obchod (vybrané problémy)
Karolína Jeriová -
Obchodní právo v Čínské lidové republice
Pavel Kacíř -
Obchodní právo Československa v období totalitních režimů
Olga Pohonysheva -
Marketingový výzkum vybraných produktů na trhu ve státech Vietnam, Čína a Thaisko a Česká republika pro budoucí rozvoj obchodních vztahů.
Huy Hoang Pham -
Obchodní jméno jako předmět práva průmyslového vlastnictví
Helena Pullmannová -
Possibility of a Chinese company doing business in the Czech Republic
Ge Yan -
Spatial patterns of regional unemployment and its sensitivity to the business cycle in the Czech Republic
Filip Vojtko -
Branding in the Czech Republic. Etymology of some business terms with focus on cultural aspects of branding strategy in the Czech Republic.
Natálie KOSTOHRYZOVÁ