Prezentace české kultury v zahraničí prostřednictvím Českých center a agentury CzechTourism – Bc. Lea Chatrná
Bc. Lea Chatrná
Master's thesis
Prezentace české kultury v zahraničí prostřednictvím Českých center a agentury CzechTourism
Promotion of Czech Culture Abroad through the Czech Centres and the CzechTourism agency
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá zkoumání institucí, které propagují českou kulturu v zahraničí. Věnuje se především příspěvkovým organizacím Česká centra a agentuře CzechTourism a jejich činnostem na poli kulturní prezentace. Cílem práce je porovnat aktivity obou institucí a zjistit míru jejich shody. V závěrečné části práce autorka popisuje problematiku pořádání kulturních akcí v zahraničí z …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the research of institutions that promote Czech culture abroad. It is primarily involved in contribution-based organizations the Czech Centers and the CzechTourism agency and its activities in the field of cultural presentation. The aim of the thesis is to compare the activities of both institutions and to determine the degree of their compliance. In the final part of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/rh9c7/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2018
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
- Reader: doc. PhDr. Jiří Zahrádka, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHATRNÁ, Lea. \textit{Prezentace české kultury v zahraničí prostřednictvím Českých center a agentury CzechTourism}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/uatxfy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Socio-ekonomický dopad kulturních events na lokální rozvoj: Případová studie Colours of Ostrava
Monika LOPATOVÁ -
Czechs and Czech culture in the United States of America
Matěj Zdrálek -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Renata Švihovcová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Lukáš Kučera -
Subtitling Culture from Czech into English: Films Set in the Communist Era
Bohdana Procházková -
Kulturní akce jako nástroj pro udržení kulturní identity vietnamské menšiny v České republice
Anna Walterová -
Street promotion jako nástroj prodeje i propagace
Zdeněk STRNAD