Genderové stereotypy v reklame: Eye-trackingová analýza vnímania vizuálnych podnetov – Nikola Káčerová
Nikola Káčerová
Bachelor's thesis
Genderové stereotypy v reklame: Eye-trackingová analýza vnímania vizuálnych podnetov
Genderové stereotypy v reklamě: eye-trackingová analýza vnímání vizuálních podnětů
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu problematiky genderových stereotypů v marketingových vizuálních sděleních. Cílem práce je analýza vědomého a podvědomého vnímání těchto prvků generací Z. Teoretická část obsahuje kapitoly o reklamě, jejích složkách, o stereotypech, jejich původu a efektu na spotřebitele, dále o problematice vnímání reklamy spotřebitelem a o generaci Z a specifikách této generace …moreAbstract:
The Bachelor thesis is aimed at analyzing the gender stereotypes in marketing visual communication. The objective of this work is to analyze the conscious and unconscious perception of gender stereotypes by generation Z. The theoretical part contains chapters regarding advertisement, its components, there is a chapter about stereotypes, their origin, and effect on the consumer then follows the chapters …moreAbstract:
Bakalárska práca je zameraná na analýzu problematiky genderových stereotypov v marketingových vizuálnych zdeleniach. Cieľom práce je analýza vedomého a podvedomého vnímania týchto prvkov generáciou Z. Teoretická časť obsahuje kapitoly o reklame, jej zložkách, o stereotypoch, ich pôvode a efekte na spotrebiteľa, o problematike vnímania reklamy spotrebiteľom a o generácii Z a špecifikách tejto generácie …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 2. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/79209
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2020
- Supervisor: Daria Gunina
- Reader: Vladislav Bína
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/79209
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Semiotics of Gender - A Queer Reading of Gender as a Social Construct
Miriama HOLICKÁ -
Violence and Gender in the Plays of Mark Ravenhill and Sarah Kane
Magdaléna Filáková