Ing. Petr Beránek

Master's thesis

Analýza chování zákazníka, segmentace trhu a řízení vztahů se zákazníky (CRM) ve společnosti Grandhotel Bohemia

Analysis of customer behaviour, market segmentation and customer relationship management (CRM) in Grandhotel Bohemia
Abstract:
Cílem autora této práce je návrh některých marketingových a obchodních postupů pro společnost GHBP. Práce vychází z podrobné analýzy destinace a trhu, analýzy produktu a na základě dlouhodobého sledování konkurence i porovnání GHBP s přímou konkurencí. Součástí práce je i popis segmentace hostů za minulá období a návrh segmentů, na které se hotel musí zaměřit do budoucna, aby mohl úspěšně naplňovat …more
Abstract:
The author´s aim in this dissertation is to provide a suggestion of several marketing and business policies for GHBP company. The thesis results from a detailed destination and market analysis, product analysis and a comparison of GHBP with direct competitors based on a long-term competition observation. A customer segmentation description during the past periods and a suggestion of segments the hotel …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2008
  • Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
  • Reader: Phdr. Karel Eliáš

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní