Michal Slavík
Bachelor's thesis
Web Analytics: Identifikace nových trendů
Web Analytics: Identification of new trends
Abstract:
Tématem práce jsou nástroje pro analýzu návštěvnosti webových stránek a cílem je identifikace trendů v tomto tržním odvětví i předmětu vědeckého zájmu. V oblasti teorie je cíle dosaženo analýzou dostupné literatury, znalosti z praxe jsou zjišťovány terénním výzkumem, jehož účastníky jsou zástupci tří firem působících v oblasti SEO. Identifikovány jsou tyto trendy: nárůst poptávky po aplikacích Web …moreAbstract:
The goal of this thesis is to identify the main trends in the field of tools used to analyse web traffic. The necessary theoretical background is extracted from relevant literature and field research is chosen to gain knowledge of practitioners. Following trends have been identified: a growth in demand for Web Analytics software, an increasing interest in Web Analytics courses, an enlargment of measuring …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 2. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/13794
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2009
- Supervisor: Tomáš Kliegr
- Reader: Marek Nekvasil
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/13794
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Informatika
Theses on a related topic
-
Efficient Mining First-Order Frequent Patterns
Jan Blaťák -
System for assisted creation of YARA rules
Karel Hájek -
Web Usage Mining - popis, metody a nástroje, možné aplikace, konkrétní řešení
Jan Bc. Dvořák -
Web Usage Mining
Petra Benkovská -
Analytika učení a data mining ve vzdělávání v kontextu systémů pro řízení výuky
Libor Juhaňák -
Enhancing Credit Rating Precision for Financial institution Through Data Mining and Analytics
Badhan Saha -
Visual Analytics of Educational Time-Dependent Data
Jan Géryk -
Enhancing Credit Note Precision and Competitive Positioning in B2B Transactions Through Data Analytics
Ishrat Jahan Reshma