Mgr. Martina HOLÁSKOVÁ

Master's thesis

Angličtina v neanglickém reklamním textu (v neanglicky mluvících zemích)

English in the advertising text (in not english speaking countries)
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak vnímá česká a rakouská veřejnost používání anglického jazyka v reklamním textu. Na základě studia českých, německých a rakouských literárních pramenů pojednává v několika kapitolách o globalizaci, jejích vlivech na jazyk, pronikání angličtiny do českého a německého jazyka, a také využití angličtiny v reklamním textu v České republice a v Rakousku. Práce analyzuje …more
Abstract:
The aim of this thesis is to determine how the Czech and Austrian target groups use the English language in advertising text. It is based on a study of Czech, German and Austrian literary sources dealing in several chapters with globalization, its effects on language, the penetration of English into the Czech and German languages, as well as the use of English in advertising text in the Czech Republic …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Accessible from:: 27. 4. 2009
Identifier: 10556

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2009

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HOLÁSKOVÁ, Martina. Angličtina v neanglickém reklamním textu (v neanglicky mluvících zemích). Zlín, 2009. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 27. 04. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.