Vnímání genderových rolí a genderově citlivé výuky učiteli, sociálními pedagogy a rodiči – Bc. Silvie Hahnová
Bc. Silvie Hahnová
Master's thesis
Vnímání genderových rolí a genderově citlivé výuky učiteli, sociálními pedagogy a rodiči
Perception of gender roles and gender friendly education by teachers, parents and schoolmates
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vnímání genderových rolí a genderově citlivé výuky a souvisejícími teoretickými tématy a pojmy, kterými jsou genderová identita, socializace, asymetrie, genderové stereotypy, genderový kontrakt, rovné příležitosti a další. Zabývá se také úlohou a možnostmi školy v genderově citlivé výchově, postojem pedagogů, vedením dětí ke genderové toleranci a odstraňováním …moreAbstract:
This graduation thesis deals with the topics of the sensation of gender roles, gender – sensitive education and other related topics and idioms as gender identity, socialization and asymmetry, gender stereotypes, gender contract, equal chances etc. It also deals with the function and opportunities of school in gender sensitive education, with the approach of teachers, leadership of children to gender …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/p67t5/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2008
- Supervisor: PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAHNOVÁ, Silvie. \textit{Vnímání genderových rolí a genderově citlivé výuky učiteli, sociálními pedagogy a rodiči}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2008. Available from: https://theses.cz/id/ucdecx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Education / Social Education
Theses on a related topic
-
Postoj českých učitelů k výchově a vzdělávání na genderově neutrálních mateřských školách
Lucie Bergerová -
Implementace genderové problematiky do výuky
Lucie DAVIDOVÁ -
Genderové aspekty pedagogické komunikace na 2. stupni české základní školy
Lucie Vaďurová -
Postoj českých učitelů k výchově a vzdělávání na genderově neutrálních mateřských školách
Lucie Bergerová -
Etika, gender a základní školství: Proměna genderových stereotypů a podpora rovných příležitostí ve vzdělávacím systému
Denisa Lain Ibolya -
Genderová problematika a rozdíly ve výchově a vzdělávání
Jakub MALÝ -
Genderové stereotypy a socializace dětí
Sára ŠMÍDOVÁ -
Genderové stereotypy na střední škole
Michaela OLŠANSKÁ