Ivana Dohnalová

Bachelor's thesis

Pedagogika hry na harfu u dětí předškolního a školního věku

PEDAGOGIG HANDBOOK OF PLAYING THE HARP IN AND SECONDARY SCHOOLS

Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na výuku hry na harfu u dětí předškolního a školního věku. Snažila jsem se podrobně vysvětlit tvoření tónu, pozici hráče u nástroje a základní technické problémy harfové hry, jako jsou stupnice a akordy. Vycházela jsem z tradic české harfové školy, jejíž vývoj stručně popisuji v úvodu. Text je proložen názornými fotografiemi. Čerpala jsem zejména z konzultací se svou …more
Abstract:
This disertation work is a related to the education of playing the harps in the primary and secondary schools. The biggest goal of this work is to deeply explain a synchronization of the each harp tones, and to explain the most specific problems regarded to the harp playing. As I did mention in a beginning of my work, the special Czech schools did faced a many problems or experiences through the decades …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2009
  • Supervisor: Jana Boušková, Jana Boušková
  • Reader: Milan Zelenka, Štěpán Rak

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenční smlouvě souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);
In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e);

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 10. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Hudební a taneční fakulta AMU

Bachelor programme / field:
Hudební umění / Harfa

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.