Marie VÍCHOVÁ

Bachelor's thesis

Dětské prekoncepty elementárních přírodovědných pojmů

Childrens´ preconceptions of elementary scientific terms
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá prekoncepty dětí předškolního věku, konkrétně jejich prekoncepty hmyzu. Teoretická část popisuje specifika poznávání přírody a rolí, kterou v této činnosti zastupuje učitel. Všímáme si vývoje dětí a prekonceptů, prekonceptů jako takových, konstruktivního přístupu k vyučování. Opomenuta nezůstává ani role Rámcových vzdělávacích programů pro mateřské školy. Výzkum je potom …more
Abstract:
Bachelor thesis deals with preconceptions of preschool age children, especially with their preconceptions of insect. Theoretical part describes specificity of cognition of the nature and the role of teacher in this activity. We observe the children`s and preconception`s development, preconception in itself and constructive access to teaching. We also keep in mind the curriculum for kindergartens. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 4. 2011
Accessible from:: 8. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 8. 2011
  • Supervisor: Mgr. Ondřej Šimik, PhD.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VÍCHOVÁ, Marie. Dětské prekoncepty elementárních přírodovědných pojmů. Ostrava, 2011. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 8.4.2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 8. 4. 2011 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Bachelor programme / field:
Specialization - Pedagogy / Teaching at Pre-School Level

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.