Ing. Petr MATULÍK
Doctoral thesis
Mass Customization
Mass Customization
Abstract:
Nowadays companies are entering the digital age. Information is shared over the globe and new manufacturing strategies have to be deployed in order to survive in turbulent time, when the customer's demand is hard to predict. Mass customization is strategy that integrates customer into the supply chain in order to precisely produce what customer wants. This strategy has an influence on the entire company …moreAbstract:
V dnešní době vstupují firmy do digitálního věku. Informace jsou sdíleny po celém světě a nové výrobní strategie musí být implementovány za účelem zvýšení šance přežití v turbulentní době, kdy poptávka zákazníků se jen těžce odhaduje. Masová kustomizace je strategií, která integruje zákazníka do dodavatelského řetězce za účelem výroby dle požadavků zákazníka. Tato strategie má vliv na celý výrobní …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 10. 2008
Accessible from:: 17. 10. 2008
Identifier:
10723
Thesis defence
- Date of defence: 5. 12. 2008
- Supervisor: prof. Ing. Milan Zelený, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
MATULÍK, Petr. Mass Customization. Zlín, 2008. disertační práce (Ph.D.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 17. 10. 2008
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 17. 10. 2008 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomikyPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Management and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and management / Management and economics