Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu – Bc. Barbora Málková
Bc. Barbora Málková
Master's thesis
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Consumer hedonism and the search for happiness in a society of prosperity
Abstract:
Diplomová práce se zabývá štěstím ve společnosti, ve které žijeme. Práce obsahuje přehled historického diskurzu pojmu štěstí. Dále reflektuje štěstí jako předmět vědeckého zkoumání konkrétně v oblastech ekonomie, psychologie a neurovědy. Značná část práce se věnuje vyobrazení štěstí v marketingové komunikaci, zejména představuje reklamní kampaň firmy Coca-cola s názvem Open Happiness. Práce dále představuje …moreAbstract:
The diploma thesis deals with happiness in the society in which we live. The thesis contains an overview of the historical discourse of the concept of happiness. It also reflects happiness as a subject of scientific research, specifically in the fields of economics, psychology and neuroscience. Much of the work is devoted to depicted happiness in marketing communication. In particular, the work presents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2022
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/hd3aq/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 10. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Ing. Vladimír Ezr, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.