Bc. Ludmila Alexová
Bachelor's thesis
Stabilizace břehů údolní nádrže Letovice
Stabilization of the shores of Letovice water reservoir
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá návrhem stabilizací břehů údolní nádrže Letovice poškozených abrazí. Břehová abraze je způsobena působením větrových vln a kolísáním vodní hladiny. Nejvíce poškozené břehy se nacházejí na levém břehu nádrže v blízkosti rekreačního střediska Svitavice. V práci je statisticky vyhodnocena nejčetnější hladina v nádrži za posledních deset let. Výsledkem práce je stanovení abrazní …moreAbstract:
This thesis is focused on proposals to stabilize the shores of the Letovice water reservoir, damaged by abrasion. Shore abrasion is caused by the action of wind waves and by fluctuations in water levels. Most damaged area is located on the left bank of the reservoir near the Svitavice recreation center. The work is evaluated statistically most frequent level in reservoir for the last ten years. Results …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 5. 2016
Thesis defence
- Supervisor: prof. Dr. Ing. Miloslav Šlezingr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Lesnická a dřevařská fakultaMendel University in Brno
Faculty of Forestry and Wood TechnologyBachelor programme / field:
Landscaping / Landscaping
Theses on a related topic
-
Stabilizace stavební jámy v oblasti rekonstruované části Vodního díla Morávka
Daniel Csapai -
Návrh stabilizace břehového území nádrže
František Svoboda -
Sledování procesu abraze betonu působením vody
Veronika Boucníková -
Vývoj betonů odolných proti působení abraze
David Procházka -
Abraze vodního díla Fláje
Josef Fišer -
Sanace abraze břehů vodního díla Nechranice
Patrik DLASK -
Sledování odolnosti betonu vůči abrazi
Kristína Kolková -
Sledování vlivu složení betonu na odolnost proti abrazi
Hana Černá
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights