Bc. Tomáš Löbl

Master's thesis

Využití motivu strachu v televizní a billboardové reklamě. Analýza konkrétní marketingové komunikace.

Using the Theme of Fear in the Television and Billboard Advertising. Analysis of Specific Marketing Communications.
Abstract:
Práce se zaměřuje na problematiku využití motivu strachu v reklamě a zároveň působením na psychiku člověka. V teoreticko-metodologické části jsou shrnuty poznatky o problematice využití emocionálních motivů a motivu strachu v reklamě. Praktická část se zabývá analýzou dvou televizních a dvou billboardových reklam, které spolu souvisí a také následným dotazníkovým šetřením „konzumentů“ těchto reklam …more
Abstract:
The work focuses on the challenge of harnessing the theme of fear in advertising and also by acting on the human psyche. The theoretical and methodological section summarizes knowledge about the use of emotional themes and theme of fear in advertising. The practical part deals with the analysis of two TV and two billboard ads that are tied together and a questionnaire survey followed by "consumers …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní