Využití motivu strachu v televizní a billboardové reklamě. Analýza konkrétní marketingové komunikace. – Bc. Tomáš Löbl
Bc. Tomáš Löbl
Master's thesis
Využití motivu strachu v televizní a billboardové reklamě. Analýza konkrétní marketingové komunikace.
Using the Theme of Fear in the Television and Billboard Advertising. Analysis of Specific Marketing Communications.
Abstract:
Práce se zaměřuje na problematiku využití motivu strachu v reklamě a zároveň působením na psychiku člověka. V teoreticko-metodologické části jsou shrnuty poznatky o problematice využití emocionálních motivů a motivu strachu v reklamě. Praktická část se zabývá analýzou dvou televizních a dvou billboardových reklam, které spolu souvisí a také následným dotazníkovým šetřením „konzumentů“ těchto reklam …moreAbstract:
The work focuses on the challenge of harnessing the theme of fear in advertising and also by acting on the human psyche. The theoretical and methodological section summarizes knowledge about the use of emotional themes and theme of fear in advertising. The practical part deals with the analysis of two TV and two billboard ads that are tied together and a questionnaire survey followed by "consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rhgoh/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2011
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Jiří Němec
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
LÖBL, Tomáš. \textit{Využití motivu strachu v televizní a billboardové reklamě. Analýza konkrétní marketingové komunikace.}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/ueqy4f/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Tool or Therapist: On the social agency of therapeutical chatbots from social anthropological perspective
Tereza Stejskalová -
Sociální aspekty udržitelného designu obalů
Sára Spívalová -
Etické aspekty sociální práce s osobami s mentálním postižením v sociální službě chráněné bydlení
Pavla Vargová -
Pozitivní aspekty a rizika vybraných sociálních sítí pohledem jejich uživatelů
Leopold Blažek -
Prevence hazardu - aspekty sociální, ekonomické, kriminalistické, bezpečnostní
Simona Kaliničová -
Psychologické a sociální aspekty nezaměstnanosti
Petr Roth -
Motivace spotřebitelů pro využití blockchainu v obchodních modelech sdílené ekonomiky
Ema Štefániková -
Motivace zákazníka k nákupu
Konrádová Konrádová