Tandemové divadlo jako prostředek sociální inkluze pro dítě se sluchovým postižením – Bc. Dagmar Benešová
Bc. Dagmar Benešová
Bachelor's thesis
Tandemové divadlo jako prostředek sociální inkluze pro dítě se sluchovým postižením
Tandem Theater as a means of social inclusion of a child with hearing impairment
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tandemovým divadlem jako prostředkem sociální inkluze pro dítě se sluchovým postižením. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část práce uvádí do problematiky sluchového postižení a tandemového divadla. V praktické části práce je popsán kurz Lekcí tandemového divadla. Byly zvoleny kvalitativní metody výzkumu, a to pozorování a rozhovory.Abstract:
The bachelor thesis deals with the Tandem Theater as a means of social inclusion for a child with hearing impairment. It is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis deals with issues of hearing impairment and Tandem Theater. The course of the Tandem Theater lessons is described in the practical part of the thesis. Qualitative research methods were chosen, namely …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qug5o/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENEŠOVÁ, Dagmar. \textit{Tandemové divadlo jako prostředek sociální inkluze pro dítě se sluchovým postižením}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2018. Available from: https://theses.cz/id/uet654/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Využití říkadel pro rozvoj komunikačních schopností u dětí se sluchovým postižením v raném a předškolním věku
Jitka Bergerová -
Raná péče pro děti se sluchovým postižením
Kateřina ADZIMOVÁ -
Inkluze jako jeden z cílů rané péče v rodině s dítětem se sluchovým postižením
Šárka Bozděková -
Analýza přístupů odborníků k rodičům dětí se sluchovým postižením v raném a předškolním věku
Pavla Pichová -
Raná péče pro rodiny s dětmi se sluchovým postižením
Klára GENSERKOVÁ -
Raná péče u dětí se sluchovým postižením ve Východních Čechách
Eva Buriánková -
Tandemové divadlo - tandemové lekce
Kateřina Jebavá