Zavádění formativního hodnocení na 2. stupni základní školy – Bc. Petra Srbová
Bc. Petra Srbová
Master's thesis
Zavádění formativního hodnocení na 2. stupni základní školy
Implementation of Formative Assesment in Lower Secondary School
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zaváděním formativního hodnocení na 2. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury a vědeckých výzkumů od českých i zahraničních autorů. Nejprve se obecně věnuje pojmu hodnocení, který následně uvádí do kontextu výchovně-vzdělávacího systému. Dále se zaměřuje na formativní hodnocení, které je efektivním způsobem podpory procesu …moreAbstract:
This diploma thesis deals with implementation of formative assessment in lower secondary school. The theoretical part provides information obtained by studying the literature and research from Czech and foreign authors. Firstly, it focuses on the concept of assessment in general and introduces assessment into the context of the educational system. Secondly, it concerns formative assessment as an effective …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x2xsf/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jana Létalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství přírodopisu pro základní školy
Theses on a related topic
-
Úlohy z rekreační matematiky pro žáky 2. stupně ZŠ
Róbert Glézl -
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Marie Horáková -
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Posouzení fyzické bezpečnosti Základní školy a Základní umělecké školy Líbeznice
Markéta Solarová -
Assessment of speaking in the primary classroom
Jana Matoušková -
Assessment for learning
Marie Vlková -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová