Branding and Brand Strategy: The Case Study of Zara – Rusudan Gaprindashvili
Rusudan Gaprindashvili
Master's thesis
Branding and Brand Strategy: The Case Study of Zara
Branding a strategie značky: Případová studie Zara
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je poskytnutí návrhů, které přispívají k budování hodnoty značky a následně k vytvoření úspěšné značky, a to pomocí efektivního brandingu a strategie značky. Pro tento účel byla zvolena případová studie společnosti Zara, která je dobrou ukázkou, jak lze značku rozvíjet k tomu, aby se stala účinným nástrojem v oblasti módního businessu. Teoretická část shrnuje literaturu …moreAbstract:
The main goal of the present master thesis is to provide suggestions how effective branding and brand strategy contributes to build brand equity and consequently create a successful brand. For this purpose, the case study of Zara was chosen, being a good example to show how the brand has been managed to become a powerful brand in the retail industry. The theoretical part consists of overview of literature …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2015
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Richard Selby, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GAPRINDASHVILI, Rusudan. \textit{Branding and Brand Strategy: The Case Study of Zara}. Online. Master's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2015. Available from: https://theses.cz/id/ugnufx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Postavení značky AB na českém trhu elektroniky a její marketingová strategie
Renata Wiesnerová -
Návrh marketingové strategie pro značku Giotto na českém trhu
Petra Lomozová -
Marketingová strategie projektu Vyber správně
Štěpán Hartl -
Návrh marketingové strategie firmy MIZUNO
Gabriela Hanáková -
Návrh marketingové strategie značky Třeboňský kapr
Tomáš Brejcha -
Návrh komunikační strategie značky Relax
Klára Dvořáková -
Komunikační strategie značky Maybelline New York
Martina Grauerová -
Event marketing značky Red Bull
Dominik Šollar
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights