Problematika alternativního školství v České republice - analýza a výskyt waldorfské, montessoriovské a daltonské pedagogické koncepce. – Ilona Charousová
Ilona Charousová
Master's thesis
Problematika alternativního školství v České republice - analýza a výskyt waldorfské, montessoriovské a daltonské pedagogické koncepce.
Problems of alternative education in Czech republic - analysis and occurrence of Waldorf, Montessori and Dalton pedagogical conception.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou alternativního školství v České republice. Obsahuje dvě stěžejní části. Cílem teoretické části je objasnění pojmů reformní, alternativní a inovativní škola. Diplomová práce dále podává stručný vývoj alternativního školství ve světě a v České republice. Také vytyčuje hlavní principy waldorfské, montessoriovské a daltonské pedagogické koncepce. Zároveň poskytuje …moreAbstract:
The diploma thesis deals with a problem of an alternative education in Czech Republic. It consists of two main parts. The aim of the theoretical part is to describe and clarify the concept of the reform, alternative, and innovative school. This part also briefly reports on the development of an alternative education in the world and in Czech Republic as well. The goal of the practical part is to provide …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2011
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 17. 1. 2012
- Supervisor: doc. PhDr. Tomáš Kasper, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHAROUSOVÁ, Ilona. \textit{Problematika alternativního školství v České republice - analýza a výskyt waldorfské, montessoriovské a daltonské pedagogické koncepce.}. Online. Master's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Sciences, Humanities and Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/ugnwdx/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Charousová, Ilona. Problematika alternativního školství v České republice - analýza a výskyt waldorfské, montessoriovské a daltonské pedagogické koncepce.. Liberec, 2011. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáVázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN
Technical University of Liberec
Faculty of Sciences, Humanities and EducationMaster programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / občanská nauka-anglický jazyk
Theses on a related topic
-
Alternativní koncepce výuky se zaměřením na vybraný pedagogický směr
Kristýna Kořínková -
Alternativní pedagogické koncepce v praxi mateřské školy
Marika VALOUCHOVÁ -
Učitel v koncepci waldorfské pedagogiky
Zuzana Boučková -
Alternativní výukové směry jako inspirace pro inovativní výukové metody
Nikola ŽIŠKOVÁ -
Alternativní školství v prostředí Zlínského kraje
Robert Havrlant