Dezinformace na sociálních sítích a jejich vliv na rozhodnutí voliče – Šimon Verner
Šimon Verner
Bakalářská práce
Dezinformace na sociálních sítích a jejich vliv na rozhodnutí voliče
Disinformation on social media and its influence on voters' decisions
Anotace:
Jaké faktory determinují schopnost v rozpoznávání zjevně nepravdivých titulků? V dnešní době se často setkáváme s fenoménem fake news a dezinformací. Tyto jevy mohou mít negativní vliv na společnost, veřejnou diskusi a dokonce i na výsledky voleb. Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku fake news a dezinformací, a to zejména v kontextu sociálních sítí, které jsou jedním z hlavních prostředků …víceAbstract:
What factors determine the ability in detecting obviously false headlines? Nowadays, we often encounter the phenomenon of fake news and misinformation. These phenomena can have a negative impact on society, public debate, and even the results of elections. This bachelor thesis focuses on the issue of fake news and disinformation, especially from the perspective of social networks, which are one of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 5. 2023
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/89639
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2023
- Vedoucí: František Sudzina
- Oponent: Olga Kutnohorská
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89639
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářský studijní program:
Informační média a služby
Práce na příbuzné téma
-
Němý muž se lžící medu v ústech. (Analýza a reflexe soudobého výzkumu buddhistických meditací z pohledu kognitivní religionistiky).
Silvie Kotherová -
Vector of information: Theoretical concept and its use to mitigate the negative impact of filter bubbles in spreading disinformation in the online environment
Petr Ulrich -
Fake news, informace a média pohledem sympatizantů SPD
Kateřina HORYNOVÁ -
Fake news, informace a média pohledem sympatizantů SPD
Kateřina HORYNOVÁ -
"Fake news" jako fenomén současného média prostoru: koncepce, typy a míry odporu
Yuliia Vovk -
Fake news a manipulace na sociálních sítích
Alina Iliasova -
Negativní kampaň a fake news
Václav Vlček -
Efektivita fake news
Zdeněk Galuška