Bc. Hana Skarbinová

Master's thesis

Uplatnění psychologie v marketingu

The application of psychology in marketing
Abstract:
Tématem této diplomové práce je využití psychologie jako nepostradatelného nástroje v oboru marketingu a to zejména v marketingové komunikaci. Zde je způsob integrace a aplikace psychologických prvků rozhodující pro budoucí chování a rozhodování spotřebitelů. Následují nejvyužívanější druhy marketingových strategií s konkrétním nasazením prvků psychologického působení. Současná digitální doba a rozvoj …more
Abstract:
The subject of this Master’s thesis is the application of psychology as a neccesary tool in the field of marketing especially in marketing communication. The integration and application of psychological elements is decisive in understanding the future behavior and decision making of consumers. The most useful kinds of marketing strategies with actual application of psychological elements are following …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2019
  • Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
  • Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v Praze

Institute of Hospitality Management in Prague

Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management (Study in Czech)