Bc. Pavlína RYBOVÁ, DiS.

Bachelor's thesis

Přístup "Respektovat a být respektován" v předškolním vzdělávání

"Respecting and being respected" approach in preschool education
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá respektujícím přístupem. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je respektující přístup vnímán a uplatňován vychovatelkami a učitelkami v předškolních zařízeních, které se zúčastnily kurzu Respektovat a být respektován. V teoretické části definuji pojmy autoritativního přístupu, respektujícího přístupu, dětských potřeb, hranic ve vztazích, emoce a roli vychovatele. V …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with respecting approach. The aim of this thesis is to find out, how educators in preschool institutions, who attended "Respecting and being respected" workshop, perceive and use this approach in their jobs. In the theoretical part are defined concepts of authoritative approach, respecting approach, children needs, borders in relationships, emotions and a role of the educator …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Milan Podpera

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

RYBOVÁ, Pavlína. Přístup "Respektovat a být respektován" v předškolním vzdělávání. Plzeň, 2016. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/