Tereza PÁNKOVÁ

Bachelor's thesis

Horské křemenné doly v masívech Samorostlého a Klubovce: nejvýznamnější pozůstatky po historickém dolování v Moravskoslezských Beskydech

Mountain quartz mines in the massifs of the Samorostlý and the Klubovec Mt.: the most important remains of historical mining in the Moravskoslezské Beskydy Mts.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na pozůstatky těžby křemene pro sklářské účely v masívech Klubovce a Samorostlého. Popisuje historii těžby vybraných surovin na území Moravskoslezských Beskyd. Zabývá se výzkumem dané oblasti, a hledáním pozůstatků těžby křemene. Cílem této práce je najít, zmapovat a popsat nalezené pozůstatky těžby křemene v oblasti, kterou se tato práce zabývá.
Abstract:
This bachelor's thesis investigates the remains of quartz mining for glass production in the Klubovec and Samorostlý massifs. It explores the history of mining these specific raw materials in the Moravskoslezské Beskydy Mountains. It focuses on the research of the given area and the search for remnants of quartz mining. The aim of this thesis is to find, map, and describe the found remnants of quartz …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Jan Lenart, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PÁNKOVÁ, Tereza. Horské křemenné doly v masívech Samorostlého a Klubovce: nejvýznamnější pozůstatky po historickém dolování v Moravskoslezských Beskydech. Ostrava, 2024. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Přírodovědecká fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Přírodovědecká fakulta

University of Ostrava

Faculty of Science

Bachelor programme / field:
Geography / Geography - Psychology with Focus on Education