Kateřina Harcubová

Master's thesis

Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie

Brand Extension: Entry of the established Tchibo coffee brand into a new product category
Abstract:
Práce pokrývá teoretické shrnutí dosavadních poznatků o rozšíření značky a vhodných metodologií samotné implementace produktového rozšíření. Zároveň nabízí pohled do zrození nového produktu, který by měl omladit zavedenou kávovou značku Tchibo. V praktické části je představena marketingová strategie pro rozšíření portfolia zmíněné značky. Ta je založena na zhodnocení aktuální situace a následného nalezení …more
Abstract:
The work covers a theoretical summary of existing knowledge about brand extension and appropriate methodologies for the actual implementation of product extension. At the same time, it offers an insight into the birth of a new product, which should rejuvenate the established coffee brand Tchibo. The practical part presents a marketing strategy for expanding the portfolio of the brand. It is based on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 11. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Martin Machek
  • Reader: Michaela Pokorná

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/83059