Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie – Kateřina Harcubová
Kateřina Harcubová
Master's thesis
Brand Extension: Vstup zavedené kávové značky Tchibo do nové produktové kategorie
Brand Extension: Entry of the established Tchibo coffee brand into a new product category
Abstract:
Práce pokrývá teoretické shrnutí dosavadních poznatků o rozšíření značky a vhodných metodologií samotné implementace produktového rozšíření. Zároveň nabízí pohled do zrození nového produktu, který by měl omladit zavedenou kávovou značku Tchibo. V praktické části je představena marketingová strategie pro rozšíření portfolia zmíněné značky. Ta je založena na zhodnocení aktuální situace a následného nalezení …moreAbstract:
The work covers a theoretical summary of existing knowledge about brand extension and appropriate methodologies for the actual implementation of product extension. At the same time, it offers an insight into the birth of a new product, which should rejuvenate the established coffee brand Tchibo. The practical part presents a marketing strategy for expanding the portfolio of the brand. It is based on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 11. 2019
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/83059
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2021
- Supervisor: Martin Machek
- Reader: Michaela Pokorná
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/83059
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Inovace a rozšíření produktové řady vybrané značky
Lucie Vavrušková -
Economic analysis of new product lines of company Intersnack
Radek Zach -
Podnikatelský záměr na rozšíření produktové strategie podniku LakoPlast s.r.o. na trh Ukrajiny
Svitlana Koshelya -
Analýza spotřebitelského trhu pro rozšíření produktové řady vybrané společnosti
Anna Skákalová -
Zhodnocení možnosti rozšíření produktového portfolia vybrané společnosti
Radim Ledecký -
MDM of Product Data
Lenka Čvančarová -
Analýza rozšíření produktového portfolia Škoda Auto a.s.
Iveta Dvořáková -
Evaluating the Impact of Brand Extension Attributes of Luxury Vehicle Brands in the CEE Region
Marek Běloch