Jitka CHMELOVÁ

Bachelor's thesis

Konfliktní situace ve vrstevnické skupině dětí staršího školního věku a jejich řešení s pomocí situačně preventivních metod.

Conflict situations in the peer group of school children and their solutions using situational preventive methods.
Abstract:
Práce se zabývá výzkumem řešení vrstevnických vztahů ve školním prostředí. Výzkumný vzorek tvoří žáci osmých a devátých tříd na základní škole. Cílem naší práce je popsat problematiku krizového chování žáků se zaměřením na záškoláctví a krádeže a najít možnosti řešení z pohledu členů skupiny a z pohledu pedagogů. Výzkum byl pojat kvalitativně s využitím metod pozorování nestrukturovaného a participačního …more
Abstract:
The work deals with research solutions peer relationships in the school environment. The research sample consists of pupils eighth and ninth grades in elementary school. The aim of our work is to describe the issue of the crisis pupil behavior, with a focus on truancy and theft, and to find possible solutions from the perspective of members of the group from the perspective of teachers. The research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 10. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 12. 2014
  • Supervisor: PaedDr. Ing. Michal Slavík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

CHMELOVÁ, Jitka. Konfliktní situace ve vrstevnické skupině dětí staršího školního věku a jejich řešení s pomocí situačně preventivních metod.. Ústí nad Labem, 2014. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Education / Social pedagogy